Grove vafler

15 oktober, 2008

2 dl siktet speltmel

1 dl sammalt rug

1 dl havregryn

1/2 ts salt

1/2 ts bakepulver

4 dl melk (jeg bruker laktoseredusert)

3 egg

2 ss smeltet smør

Først det tørre i bollen, så melk, vispet egg og smør. Vispes sammen med spiralvisp. La røra svelle i ca 20 minutter, og så er det bare å steke.

Vaflene nytes med det pålegget man måtte ønske. Jeg hadde litt salat og kalkunpålegg på. Disse vaflene kan gjerne fryses, hvis man vil ha noen på lager. De tiner fort.

5 Responses to “Grove vafler”

  1. tornerose Says:

    mmm, nice! Disse skal jeg prøve, bruker mye grovt i slike ting selv.. Jeg bruker gjerne å slumpe, men greit å ha riktige mål noen ganger:) så takk:)

  2. Virrvarr Says:

    Denne skal jeg prøve selv 😀 Jeg bare bytter ut melken med soyamelk, trur eg. Fin bloggbegynnelse, btw. Vaffel er et utmerket nick. Velkommen skal du være.

  3. Virrvarr Says:

    Denne skal jeg prøve selv 😀 Jeg bare bytter ut melken med soyamelk, trur eg. Fin bloggbegynnelse, btw. Vaffel er et utmerket nick. Velkommen skal du være.

  4. Lise Says:

    De høres gode ut. 🙂 Jeg (til tross for at jeg liker å eksperimentere mye) har ikke turdt å prøve rugmel i vafler. Ganske så genialt med skikkelig grove vafler.

  5. tordenlill Says:

    Disse vaflene skla jeg lage i dag om jeg har havregryn.
    Kan en lage uten tro, om en ikke har?


Legg igjen en kommentar